مسئولیت

سیاسی اجتماعی ادبی

مسئولیت

سیاسی اجتماعی ادبی

پـــدر! مـــادر! مــا متهــمیــم خبرنامه دانشجویان ایران:کلاته

بهــروز کلاتــه
پـــدر! مـــادر! مــا متهــمیــم

خبرنامه دانشجویان ایران: بهروز کلاته// قبــل نوشـــت : از مرحوم دکتر علی شریعتی کتابی منتشر شده است به نام " پدر! مادر! ما متهمیم!" که به مسئله روشنفکران و اسلام سنتی می پردازد. یادداشت بنده هم با همین عنوان و محتوایی متفاوت در باب فرهنگ و جامعه نگاشته شده است .



پدر و مادر، یعنی نه آن پدر و مادر حقیقی بلکه یعنی تمام افراد حقیقی و حقوقی این جامعه یعنی تمام کسانی که عضو جامعه آماری جمهوری اسلامی ایران بوده اند چه دلشان با این نظام بوده باشد چه نباشد و همه ی این افراد از سه دهه قبل تا همین لحظه پدر و مادر لحظه بعدی جامعه خواهند بود چون تک تک افراد در شکل گرفتن تمام اتفاقات فرهنگی و اجتماعی جامعه نقش دارند خواه کارگر و کارمند باشند خواه رئیس و کارفرما باشند خواه روحانی و غیر روحانی باشند همه نقش آفرین بوده اند و هستند و خواهند بود.

پدر، مادر!

اگرامروز که جامعه مان بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی (که پیش از آنکه یک پدیده سیاسی باشد پدیده ای فرهنگی بوده است. چون هدفش نه تغییر سیستم مدیریت و حکومت بلکه هدفش تغییر آداب مدیریت و حکومت بر جامعه بر پایه اسلام و این یعنی انقلاب برای فرهنگ اسلامی بوده است.) با مشکل بد حجابی روبروست ما مقصریم چون به فرزندانمان یاد ندادیم که این انقلاب برای حفظ حجاب از دست شاهی بود که پدرش کشف حجاب را راه انداخت و خودش هم با این که خوشش می آمد ولی با ملایمت این کار را ادامه داد! چون به فرزندانمان نگفتیم که غرب بنا به قول تاریخ نویسان خودش از سیاهی چادر زن مسلمان است که وحشت دارد. چون نخواستیم خودمان تولید فرهنگی داشته باشیم رو به فیلم های غربی آوردیم و بی حجابی زنان غربی را با جعبه جادو به خانه مردم بردیم و گفتیم این صدا و سیما برای خود حکومت است اشکال ندارد و ناخواسته همان کردیم که رضا خان قلدر با تمام قلدریش نتوانست انجام دهد یعنی کشف حجاب! چون مد لباس های زنانه را از روی آخرین ژورنال های غربی برداشتیم و نفهمیدیم (خودمان را به نفهمی زدیم) که این برای یک فرهنگ دیگر که خاصه لاابالی گری و بی عفتی و نمایشگری خودشان است، می باشدچون  نخواستیم یا جرات نکردیم به دهن فلان سیاستمدار و نویسنده که حجاب را مسخره می کرد بزنیم و هزاران علت دیگر که اگر بخواهم بنویسم هیچ گاه تمامی ندارد.

پدر و مادر!

اگر امروز اقتصادمان با مشکل مواجه است و صدا و سیما مدام مشکلات اقتصادی غرب را به رخمان می کشد، ما مقصریم. چون در این سه دهه که از انقلاب گذشته است در هیچکدام از دانشگاه هایمان اقتصاد "اسلامی مردم محور" تدریس نشد و شما بچه هایتان را به دانشگاه هایی می فرستادید که "اقتصاد غربی ربوی" در آن تدریس می شد و بچه هایتان همان ربای بانکی را که جنگ با خداست بی آنکه بدانند در جامعه پیاده می کردند و شما وام جعاله می گرفتید و وام با سود  50 درصد و پولتان را در بانکی می خوابانیدید که سود روز شمار فلان درصد به شما بدهد و موسسات قرض الحسنه فقط اسمشان بود و خودشان .....

چون خیالمان راحت بود که فلان قدر نفت داریم و روزی فلان قدرش را می فروشیم و میخوریم و از قبل آن همه چیز هم به وفور پیدا می شود اما حسابش را نکرده بودیم که این نفت پایان پذیر است، این نفت همان قدر که برای حالمان خوشبختی می آورد می تواند برای آینده مان تباهی بیاورد، این نفت ....، و به همین دلیل اقتصادمان را همچون بخاری نفتی که در زمستان جان آدم را میگیرد تا خانه را گرم کند،  نفتی راه انداختیم و اگر رهبر معظم انقلاب سخنی من باب تحول علوم انسانی نمی زدند و اقتصاد اسلامی تا همین لحظه هم اساتید دانشگاه هایمان بنا بر اذعان خودشان خجالت می کشیدند حرف از اقتصاد اسلامی بزنند به ناچار سر در کتاب ها و تئوری های "کینزی و فریدمنی" فرو می بردند.

و این است که چرخ اقتصادمان خوب نمی چرخد و همه به دنبال این هستند که یکدیگر را متهم کنند و فلانی را به مجلس بکشند تا پاسخگو باشد یا فلانی هم در کنفرانس خبری اش آن یکی رئیس قوه را بکوبد. چرا اینگونه رفتار می کنند ؟ مگر فلانی اگر به مجلس بیاید برای پاسخ گویی بهتر از دفعه قبل می شود ؟

پدر! مادر!

اگر امروز بحث از مجوز گرفتن فیلم " لاله" در این مملکت می شود ما مقصریم چون بعضی هنوز نفهمیده اند که ما هزاران شهید دادیم که هزاران فیلم می شود در موردشان ساخت و آنهم با چه محتوایی ؟ با محتوای انقلاب و اسلام که جامعه را سر شور و شوق بیاورد. حال "لاله" چه سنخیتی با این فرهنگ و انقلاب و اسلام دارد و جوان مسلمان ایرانی چه الگویی از او می گیرد الله اعلم !  آیا باورتان می شود در این کشور فلان قدر پول به فلان دختر داده بشود که فیلم بسازد و آنهم چه فیلمی ؟ ... و بعد هزاران کارگردان و شاعر با هزاران طرح ناب لنگ آبراهه یی بری اجرای طرحشان که اسلام را زنده می کند! باور کنید ما متهیم! صدا و سیما متهم است! وزارت فرهنگ و ارشاد متهم است! فلان سازمان در خراسان نیز متهم است!

در تمام مشکلات جامعه ما همه متهمیم و مقصر شاید مسئولین مقصر تر باشند ولی ما نیز متهمیم! بیایید برای رفع اتهام هایمان و جبرانشان کاری بکنیم همه با هم باید بر دهن دشمن بزنیم، همه با هم باید جلوی دشمن بایستیم،همه با هم باید مقاومت کنیم، و همه با هم باید شیب صعودی پیشرفت کشورمان را بیشتر کنیم.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد