مسئولیت

سیاسی اجتماعی ادبی

مسئولیت

سیاسی اجتماعی ادبی

آخرین سنگر سکوتِ...

آخرین سنگر سکوتِ...

حق ما گرفتنی نیست...

آسمونشم بگیری...

این پرنده مردنی نیست...

آخرین سنگر سکوت...

خیلی حرفا گفتنی نیست...

ای برادرای خونی...این برادری تنی نیست...

موج دستای من و تو دست دریارو گرفته...

عکس تو با سرمهء خون چشم دنیارو گرفته...

ماکه از آوار وترکش همرو بجون خریدیم...تو بگو همسنگر من ما تقاص چی رو میدیم....؟

بیانات رهبری در دیدار با بسیجیان نمونه کشور

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا محمّد و ءاله الطّاهرین‌ سیّما بقیّةالله فى الأرضین‌.

خداوند متعال را سپاسگزارم براى توفیق حضور در این دیدار باشکوه و بسیار خوب. از برادران و خواهرانى که در اطراف میدان ایستاده‌اند، خواهش میکنم بنشینند تا بتوانیم بحث کنیم.

امروز مقارن با اول محرم است. تناسبى هست میان هویت و حقیقت بسیج با هویت محرم و عاشورا. بسیج افتخار دارد که پیرو مکتب عاشوراست. البته عاشورا اوج فداکارى و ایثار است. همه‌ى تاریخ، همه‌ى عالم، مسئله‌ى عاشورا و حسین‌بن‌على (علیه‌السّلام) و اصحاب وفادار او را با این خصوصیت شناخته‌اند؛ فداکارى، ایثار در راه خدا و در راه تحقق اهداف الهى؛ لیکن مسئله‌ى عاشورا فقط این نیست. بله، برجسته‌ترین و نمایانترین خصوصیت عاشورا، همین فداکارى و شهادت است؛ ولى در ماجراى عاشورا حقایق دیگرى هم وجود دارد. از آغاز حرکت از مدینه، بذر معرفت پاشیده شد - این یکى از خصوصیات حادثه‌ى عاشوراست - بذر بصیرت پاشیده شد. اگر مردمى، امتى از بصیرت برخوردار نباشند، حقایق گوناگون، کار آنها را اصلاح نخواهد کرد؛ گره از مشکلات آنها گشوده نخواهد شد. بنابراین اخلاص، موقع‌شناسى، پاشیدن بذر یک حرکت فزاینده‌ى تاریخى، از خصوصیات مهم عاشوراست. ماجرا فقط در ظهر عاشورا تمام نشد؛ در واقع از ظهر عاشورا یک جریانى در تاریخ شروع شد، که همچنان رو به افزایش و گسترش است. بعد از این هم همین خواهد بود. امام حسین (علیه‌السّلام) براى اعلاى کلمه‌ى حق و براى نجات خلق، همه‌ى داشته‌هاى خود را به میدان آورد. این برخى از خصوصیاتى است که انسان به طور کلى در ماجراى عاشورا میتواند ببیند و نشان بدهد.

بسیج، همین راه است؛ همین حرکت است؛ همین هدفهاست؛ همین ابزارها و وسیله‌هاست. بسیج، جمع فداکارى از مردمند، براى مردم؛ تشکیل یک مجموعه‌اى در حرکت عظیم یک ملت مجاهد. حضور در دفاع، حضور در علم، حضور در هنر، حضور در سازندگى، حضور در سیاست، در فرهنگ، در کمک به مستضعفان، در کمک به درماندگان، در تولید، در فناورى، در پیشبرد مسائل گوناگون کشور، در ورزش، در درخششهاى بین‌المللى، در هر کار خیر؛ این حرکت بسیج است؛ حرکتى مردمى، براى مردم، در دل مردم، از خود مردم، از همه‌ى قشرها، زنان، مردان، جوانان، پیران، نوجوانان، از اصناف گوناگون؛ یعنى تشکیل یک مجموعه‌ى حزب‌الله واقعى.

بسیج سیاسى است، اما سیاست‌زده نیست، سیاسى‌کار نیست، جناحى نیست؛ بسیج مجاهد است، اما بى‌انضباط نیست، افراطى نیست؛ بسیج عمیقاً متدین و متعبد است، اما متحجر نیست، خرافى نیست؛ بسیج بابصیرت است، اما ازخودراضى نیست؛ بسیج اهل جذب است - گفته‌ایم جذب حداکثرى - اما اهل تسامح در اصول نیست؛ بسیج غیور است، پاسدار خطوط فاصل است؛ بسیج طرفدار علم است، اما علم‌زده نیست؛ بسیج متخلق به اخلاق اسلامى است، اما ریاکار نیست؛ بسیج در کار آبادکردن دنیاست، اما خود اهل دنیا نیست. این شد یک فرهنگ.

فرهنگ بسیجى یعنى آن مجموعه‌ى معرفتها و روشها و منشهائى که میتواند مجموعه‌هاى عظیمى را در ملت به وجود بیاورد که تضمین‌کننده‌ى حرکت مستقیم و پایدار اسلامى آن ملت باشند. این یک تفکر است؛ در ذهن هم نیست، در خارج و در عینیت وجود دارد. حرکت بسیجى، سرنوشت ایران را، بلکه سرنوشت فراتر از ایران را تغییر داد، تعیین کرد. از روز اول، بسیجیان امام ما در میدانهاى گوناگون انقلاب تا پیروزى انقلاب و تا پس از انقلاب حرکتى کردند که ماندگار شد، الگو شد، یادگار ملت ایران در عرصه‌ى تاریخ شد. امروز جوانان نیویورک و کالیفرنیا هم شعارهاى مردم مصر و تونس را تکرار میکنند، از آنها الهام میگیرند؛ انکار هم نمیکنند. جوانان مصر و تونس هم از حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامى الهام گرفته‌اند و فرا گرفته‌اند و پنهان نکردند. و معلم اول در عصر جدید، بسیجىِ امام بزرگوار ما بود؛ که همه از بسیجىِ امام بزرگوار فراگرفتند و از جانبازان و سربازان و فداکاران این انقلاب یاد گرفتند که چگونه میتوان اسطوره‌هاى قدرت مادى را شکست، چگونه میتوان به نام خدا بتها را شکست، چگونه میتوان ایستاد، چگونه میتوان مقاومت کرد.

اینها حقایقى است که امروز وجود بسیج، عینیت بسیج، حرکت بسیج، هدفهاى بسیج، ما را به این حقایق آشنا میکند. انقلاب اسلامى و ملت انقلابى با یک چنین فرهنگى، با یک چنین آموزه‌هائى، با یک چنین روحیه‌اى، توانست بسیارى از ناممکنها را ممکن کند، محقق کند؛ و این حرکت ادامه خواهد داشت. دشمنىِ دشمنان نمیتواند تأثیرى بگذارد. البته دشمن، دشمنى میکند - در این تردیدى نباید داشت، انتظارى هم جز این از دشمن نباید داشت - منتها ما وقتى حرکت عظیم ملت ایران را از آغاز این انقلاب، این حرکت، این نهضت عمومى تا امروز مشاهده میکنیم، مى‌بینیم یک خط سیر مشخصى دارد. ملت ایران به سمت پیش حرکت میکند، به سمت اوج حرکت میکند، در میدانهاى گوناگون بر چالشهاى گوناگون غلبه پیدا میکند؛ و دشمنان در همین مقابله و مواجهه عقب‌نشینى میکنند، کوتاه مى‌آیند؛ ناچارند. با این حرکت، سرنوشت ملت ایران، پیروزىِ قطعى است.

امروز در سرتاسر منطقه‌ى اسلامى و منطقه‌ى عربى، حرکتهاى اسلامى و جوششهاى اسلامى مشاهده میشود؛ این همان چیزى است که سى سال کسانى که با حقیقت انقلاب آشنا بودند، انتظارش را داشتند و دشمنان انقلاب سى سال از تصور چنین چیزى به خود میلرزیدند؛ واهمه و وحشت حوادثى را داشتند که امروز اتفاق افتاده است. طراحان توطئه‌هاى علیه انقلاب اسلامى پیش‌بینى میکردند که یک چنین حوادثى پیش خواهد آمد؛ و پیش آمد، و این پیش خواهد رفت و متوقف نخواهد شد.

امروز ملتهاى مسلمان در منطقه‌ى عربى سر بلند کرده‌اند، آگاه شده‌اند، بیدار شده‌اند. دشمنان نمیتوانند آنها را سرکوب کنند و نمیتوانند راه را منحرف کنند. حرکت به جریان افتاده است و وضع دنیا را تحت تأثیر قرار داده است. همین حرکتهائى که امروز شما در دنیاى غرب، در آمریکا و در اروپا مشاهده میکنید، نشان دهنده‌ى تغییرات عظیمى است که آینده‌ى دنیا شاهد این تغییرات خواهد بود.

ما از عکس‌العمل دشمنان تعجب نمیکنیم؛ از تهدیدهائى که میشود، از تحریمى که میکنند، از آنچه که کشورهاى استکبارى در این دوره در مواجهه‌ى با نظام جمهورى اسلامى انجام میدهند، تعجب نمیکنیم. آنها میدانند که کانون این حرکت، جمهورى اسلامى بود و ایستادگى ملت ایران است که توانسته است این روحیه را در منطقه بگستراند که میشود در مقابل هیمنه‌ى استکبار ایستاد. استکبار پیشرفت کار خودش را همواره از راه مرعوب کردنها - ملتها را مرعوب میکردند، سران کشورها را مرعوب میکردند - پیش برده است. وقتى این پرده‌ى رعب بشکند، وقتى ملتها بدانند که این هیمنه، هیمنه‌ى حقیقى و واقعى نیست و صورى و ظاهرى است، این سلاح از دست استکبار گرفته خواهد شد. و امروز اینجور شده است. لذا خشمگینند، عصبانى‌اند، روى جمهورى اسلامى فشار وارد میکنند.

البته این که جمهورى اسلامى را متهم کنند که این حرکات را راه انداخته، غلط است؛ این یک تهمت بیجا و بیموردى است؛ احتیاجى به این کار نیست. نظام اسلامى با بقاء خود، با ایستادگى خود، با صدق خود در این راه - که ملت ایران نشان داد در این راه صادق است - الهام‌بخش بوده است و این الهام‌بخشى وجود دارد. ملتها بیدار شده‌اند و راه خود را پیدا کرده‌اند. دشمنان هم دشمنى میکنند. البته این دشمنى‌ها چالشهائى را ایجاد میکند. ملت ایران به مواجهه‌ى با این چالشها عادت کرده است و ما ان‌شاءالله بر همه‌ى چالشهائى که دشمنان به وجود مى‌آورند، غلبه خواهیم کرد و پیروز خواهیم شد و خداى متعال براى ملت ایران و در نهایت براى امت اسلامى و استقرار حقایق نورانى اسلام در عالم، این پیروزى را مقدر فرموده است.

امیدواریم خداوند متعال توفیق تداوم در این راه را به همه‌ى ملت عزیز ما، به جوانان عزیز بسیجى ما، به همه‌ى جوانان این کشور و به مسئولان مرحمت کند. همه بدانند که در این زمینه‌ها مسئولند؛ هم مسئولان کشور، هم قشرهاى گوناگون. مردم در میدان حاضرند. آمادگى مردم در قضایاى گوناگون، آمادگى کامل است. مسئولان هم باید قدر این ملت را و این آمادگى را بدانند و وظائف خود را، کارهائى را که بر دوش آنهاست، به بهترین وجهى در قواى سه‌گانه انجام بدهند و ملت با انسجام پیش برود.

این حرکتهاى اسلامى در اطراف دنیاى اسلام هم بلاشک حرکتهاى ماندگارى است، حرکتهاى پیشرونده‌اى است. ملتها یکى پس از دیگرى بیدار میشوند. دست‌نشاندگان استکبار، یکى پس از دیگرى از عرصه و صحنه خارج خواهند شد و ان‌شاءالله روزبه‌روز شوکت اسلام و اقتدار اسلام بیشتر خواهد شد.

پروردگارا! ما را لایق این نعمتهاى بزرگ قرار بده؛ ما را شاکر این نعمتهاى بزرگ قرار بده. پروردگارا! دلهاى ما را به نور محبت و معرفتِ خودت و اولیائت منور بگردان؛ دعاى بقیّةالله (ارواحنا فداه) را شامل حال ما بفرما.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته‌

بیانیه آیت الله دستغیب

بسمه تعالی

أقوی دلیل، وقوع شیء است. تمام همت حضرت آیه الله سید علی‌محمّد دستغیب این بوده و هست که روشن کنند انحرافات بعد از انتخابات(88/3/22) از ناحیه تخلف از دستور حضرت امام امت(رحمه‌الله) می‌باشد که فرمودند: نیروهای نظامی و شبه نظامی نباید در سیاست دخالت کنند، که بحمدالله از طریق همان طایفه ثابت شده است.

شما ملاحظه بفرمایید که در این وضع فعلی چگونه فساد دخالت نیروهای نظامی و شبه نظامی که پریشان کردن اجتماع و سلب اعتماد از روحانیت، و ادعای جلودار بودن سپاه در مسائل فقهی و تعیین امامت جماعت و راندن امام راتب با تهمت به ضد ولایت فقیه، ظاهر شد.

خداوند می‌فرماید: ((انّ الله یٍُدافعُِ عن الّذین آمَنُوا)) سوره حج آیه 38.

به هر حال معظم له که مجتهد و مرجع و مسؤول می‌باشند به خوبی منشأ انحراف را تذکر دادند، و نتیجه مخالفت، آنهم بر همگان واضح شد.

حال از مردم شریف استان فارس تقاضا داریم در این جنگ روانی که از ناحیه تخلف از دستور حضرت امام(رحمه الله) حاصل شده، آرامش خود را حفظ نمایند، که خداوند می‌فرماید:

«فَأمّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً و أمّا ما یَنفَعُ الناسَ فَیَمکُثُ». سوره رعد آیه  17

باطل همچون کف دریا از بین می‌رود.

اینکه آیةالله سید علی‌محمّد دستغیب می‌فرماید: این نیروی خودسر، سه قوا را دور زده همین است که هیچ کس مسؤولیت آنچه پیش آمده را نمی‌پذیرد چون به صدا و سیما یا نیروهای نظامی گفته می‌شود که این اطلاعیه از چه کسی است، اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، مانند جریان انتخابات.


دفتر حضرت آیت الله حاج سیدعلی‌محمّد دستغیب (مدظلّه العالی(

 
< بعد   قبل >

کلیه حقوق نزد پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله حاج سیدعلی محمد دستغیب محفوظ میباشد.